Thursday, August 25, 2011

COUPLE ITU HARAM.

assalamualaikum..
Timbul suara-suara orang jahil yang mempertikaikan hukum agama yang mengatakan couple adalah haram. Bagi mereka, couple ini tidak haram sebaliknya sebagai jalan untuk mengenali pasangan masing-masing dengan lebih dekat lagi. Itu memang ada benarnya jika anda tidak fikir dalam-dalam. Mengapakah Islam melarang penganutnya untuk bercouple-couple ini?
Dalil yang lebih kuat menentang hubungan percintaan ini terdapat dalam Surah Al-Israa’(17) ayat 32:
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”
Ini adalah dalil-dalil daripada Al-Quran. Bagaimana pula dengan hadis rasul kita, Nabi Muhammad S.A.W.? Dalam hadis, baginda rasulullah telah memperincikan jenis-jenis zina. Daripada Abu Hurairah r.a katanya, Nabi S.A.W. bersabda:
“Sesungguhnya Allah Ta’ala telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Zina mata ialah memandang. Zina lidah ialah berkata. Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti.”..
Cuba renungkan ini:
1. Org yg bercouple tak mungkin menundukkan pandangan terhadap kekasihnya.
2. Org yg bercouple biasanya berdua²an dgn pasangan kekasihnya, baik di dlm rumah atau luar rumah.
3. Wanita akan bersikap manja & mendayukan suara saat bersama kekasihnya.
4. Bercouple akan membuatkan saling menyentuh antara lelaki & wanita, meskipun hanya berjabat tangan.
6. Org yg bercouple, boleh dipastikan selalu membayangkan org yg dicintainya (zina hati)
yg haram tetap haram…
Bagaimana ingin mengelakkan semua ini? Ianya dipanggil Ta’aruf.
wallahua'lam..
jangan ikut jejak langkah aku..
aku belum cukup baik untuk menjadi penghuni syurga-NYA..
seterusnya>>>oh!Islam

Tuesday, August 23, 2011

KUATNYE ANGIN BERTIUP.

IT NEVER SEEMED LIKE YOU MISSED ME. 
AND BECAUSE OF THAT, CAN I STOPPED MISSING YOU.
DO I CARE. 

Monday, August 22, 2011

LET PICTURES TALKING.

assalamualaikum..
memang aku bahagia sangat sangat lah cuti raye neh.
ok ok.
a picture worth a thousand words.

yang sensored sikit tu ah abg aku. si kecik tu anak beliau.

merangkap anak buah aku. comel x. comel x. ahaaaaa.

weeee~ geram. geram.

wuuu nak je aku sekeh sekeh. bukan senang nak senyap. haha.
 kalau dapat mase die tido...
pergh.
heaven.

Monday, August 15, 2011

GENERAL.

assalamualaikum..
ok this is general.
aku akui kenyataan
bahawa
setiap individu ade hak untuk berahsia.
simpan rahsia adalah digalakkan.
tapi bergantung pada ape yang dirahsiakan.
kalau masalah
tak baik simpan sendiri.
jadi...
cheer lah.
as the way you are.
kalau rase bole satel.
then satel.
kalau rase tak bole satel,
tak digalakkan lah simpan masalah tu
kat dalam lombong bijih timah.
sekian.


Thursday, August 11, 2011

PERASAAN.

Assalamualaikum...
Takde mase nak berbicara dengan panjang lebar.
Kadang kadang kita gembira
Kadang kadang kita sedih
Kadang kadang kita tertekan.
Betul?
Adakalanya kita hilang sabar
Adakalanya kita hilang pedoman
Adakalanya kita hilang arah tujuan.
Betul?
Selalunya kita leka
Selalunya kita lupa
Selalunya kita khilaf
Selalunya kita lalai.
Betul?
Kawan tak selalu ada di sisi
Kawan mase susah?
Kawan mase senang?
Pilih yang mane satu.
Ade kawan mase susah dan senang
Tapi jauh.
Sakit....
Tapi tak ketara pada pandangan mata kasar.
Sabar.
Selagi boleh.
Sebab itu adalah tuntutan islam.
Kadang kadang tetap tak dapat disembunyikan.
Tapi cool....
Sebab kawan ja yang aku ade bila jauh dari keluarga...