NGAT DULU2..

 salam pmbuka bicara..
ehem sopan plak la aku ari ni kn.
ok korg ngat x mse zaman skola rndah dulu2...
mse kat skola rndah, ad 2, skola agma n skola kebgsaan..
mule2 aku ske skola agma.. sbb snang nak score.. skola agma kn byk mmbce n mghafal. pehtu lbih kpd akhirat kn. huhu. mse tu aku x ske kje kire mengire ni.. jd aku kurg gmarkn skola kebgsaan.. ad BM,BI, etc..
klau skola agma kn ad tajwid, tilawah, imlak, feqah, etc..
mse ni aku ad geng bdak skola, 4org ja 1team.. hehe. fatimah, nazihah, intan n aku..
tp tbe2 kn! aku dpt cti pnjang sgt mse drjah5.. dpt la cti dlm 2,3 blan kn.. ehem. lbih pnjang dri cti sem woh.
ble msuk skola blik lpas cti tu, aku mcm da blur n xfhm sgt subj2 disane..jd aku mcm hilg mnat kat stu dan impaknye mmbwa kpd rsult UPSR n PSRA yg kurg mmuaskn ayahanda dan bonda..
pehtu msuk skola men, form1 kn, bdak2 hingus... trpisah dgn geng bdak skola.. dorg 3org dpt stretA's mse UPSR.. pehtu mumtaz kutttt...huhu.
aku ni byk men2 a.. mse ni plak da upgrade skit, xd geng bdak2 skola, ktorg ni geng bdak unpredictable! hak6. 4org jgak team yg ni.. misnida(a.k.a. cayang), fazilla(a.k.a darling), wahidah(a.k.a sweetheart), n me myself.. a.k.a honey.. ktorg ni slalu buat jhat. ngehe3. xbole a story kat sni kn. 1 mlaysia ni tau kang. hoh. biar smpan2 di hati ja.. heeeee. ble subj bosan ja, aku pun pndang ke arah pntu dan melelapkn mata tnpa dsedari oleh guru2 yg on duty.. mis yg duk sbelah aku pun xdpt da nak ayat aku utk bkak mate..
dan impaknye mmbwa kpd rsult PMR yg jgak kurg mmuaskn.. mmandangkn aku amik 10 subj mse PMR, 8teras + bhase arab n klas kmahiran Qur'an, ad poin mcm bdak bek a kat stu.ehem. sgt baik la kn..
pehtu aku dgn skuat hati mnyatakn, dpt msuk klas sains mse f4 bkanla ssuatu yg aku idamkn! jd dgn sukehati, bsarhati, gmbirehati, aku pun grak ke salh sbuah skola tknik di perak mse f4 tu... wpun rse dri mcm da bsar, tp slalu ngatkn dri ad org lbih bgus dari kte la kn.. pehtu wpun rse mcm da bsar, ttap kne btugas sapu smpah stiap ari rbu.. aku akn spu smpah dlm 5PKA2 dgn tdung pink n kain skola kale pink.. n mse kat tknik ni, aku buat azam a xnak dpt rsult lbih truk dri yg sblumnya.. pehtu xnak a ulang sjarah bdak unpredictable.huhu. da matang skit kot mse tu.hahak. muntah. aku ske a kat tknik.. mmbr2.. dormmate.. classmate, wpun ad yg mnyakitkn ati mcm nak mamm, tp ble ngat mcm klaka plak.. pehtu knal syamil.. four.. uish rmai n byk a. klau nak cite pasai tknik, bjambang xabis ma! tp mse ni xd geng da, cme bdua ja dgn pnjang... tp ksian pnjang, sbb ble blik skola ja, aku jln dgn pcutan 100%, mcm DM tu nak lari mninggalkn aku. haha. rndu kat mkcik gengster kat DM tuu... wpun da bsar, tp klau buat bsing mlm2, nnti trdengar seruan! 'ASPURIIIIIII!!!! ROW CALLLLL!' ehem tu a malgnye ad junior f4 yg behave mcm dorg tu f6..
short story, aku puas ati dgn rsult SPM aku wpun xd a cmerlg mne.. xdpt nek pntas pun.. aku bsyukur sgt2.. tp aku xtau hati bonda sbb bliau nak aku dpt stret.. tp mse lpas amik rsult tu, bliau bkate, 'xpela.. adik kn da buat elok2..'. fuh mnages... time ksih mak... aku nak sgt bonda brbgga dgn usaha aku, tp mse tu xd rzeki...
skrg da dpt msuk yu... satu-satunye pkara yg mmbuatkn mak aku mletakkn hrapan tggi trhadap aku... n bliau sgt brbesar hati mse aku ckp, 'ok mak, kte nak g UTM..' ni pun kputusan aku lpas kol ckgu ishak, tnye lg bgus msuk mtrik 2taun or diploma ukur tnh 3taun.. bliau ckp plih yg tbaik n yg aku mnat.. jgn amik klau rse xbole bwk... time ksih ckgu wpun ckgu xtau btape kuat ingatn sy kat ckgu... ble da msuk U plak....?? hmm.. aina mnjadi smakin jhat! haha. mngulangi sjarah unpredictable dulu2! cme yg ni versi explore pnye. hoh.
[d][o][n][e].



Comments

Anonymous said…
hahahahah
4flat ye nnt.....

nazihah..
Anonymous said…
saye laa tukang menyuruh dye sapu sampah tu..
bhahaha~

[e][i][y][z]