KAKAK SENTAP.

assalamualaikum..
noriko mintak maap la..
oleh kerana budak comel da membuatkan aku teRingat satu lagi kisah mase pegi pesta buku ari 1hb yang lepas,
jadi aku menjadi bersemangat lah nak menulis.
ok macam ni pulak kisah die.
aku dan badak budak comel da la duk berkejar nak carik booth telaga biru
sebab mase tu nak kejar zohor lagi. 
kome pun tau lah kan keadaan PWTC tu macam mane.
sardin, tuna, jem stoberi, anggur, blubery, blakberi, sume hade.
nyampah den.(tapi pi jugak.hampeh)*demi RAM
ok kembali dalam sesi pemangkahan insan.
kami da dapat da ni lokasi telaga biru, 
cume tak nampak tulisan telaga biru besar besar ja lagi.
maka bergelandangan berkejaran lah kami berdua.
untuk pegi ke telaga biru, kami kene pulak melintasi booth satu company ni.
*nama company tu- Dia-Yg-Tak-Boleh-Disebutkan-Namanya.
dan mase tu lah hade akak dari company ni approach kitorang...
pehtu die tanye, "dik, dik, umur brape ni?study lagi ke da keje? dik kejap ja dik"
kami, "emm kami study lg.." *aku tarik tangan budak comel nak blah.
akak tu, "dik kejap la dik.. takkan sekejap pun tak bole.."
aku, "tak, kami nak kejar mase sebenanye..."
akak tu, "ok bole tak bagi akak mase sekejap ja.."
aku macam...
oh mennnnnnn...
wat de nem lah kebende ni pulak..
aku nak cakap kitorang tak solat zohor lagi, 
nanti die kate aku bajet alim pulak
tak pun bagi alasan.
tak nak la kan.
akak tu tanye pulak, "form berapa ni dik?"
aku macam
sentap sekejap.
demmmmmmm.
"emmm.. kami sembilan belas kak."
akak tu mule buat muke sepppoh.
aku cakap batui lah kak oi.
die tanye lagi sekali, "study ke da keje?"
"study lagi.."
beliau, "kat mane?"
budak comel, "saye UM, die ni(merujuk kapada aku) UTM..."
"ooooo..."
tibe tibe datangla sorang kaum adam ni
dan bertanyakan perkara yang same macam akak tu tanye.
aku just jawab ja la same macam aku jawab kat akak tu.
tapi die tak de la mintak mase.
kejadian ajaib peliknye,
bile mammot ni datang dan tanye kitorang,
tibe tibe petir berdentum membelah langit
gelas gelas pecah
manusia lari bertempiaran
buku buku berantakan
rak rak buku roboh menyembah bumi.
selipar jepun berlayangan.
*ok sume tu auta.
tak la bile mammot ni datang dan tanye mende2 sume tu,
akak tu tibe tibe pandang aku 
buat muke sentap
dan blaaaaahhh begitu sahaja.
aku macam
haaaaaaaaaaaaaaahh???!
kemende akak ni???
kan bagus kalau awai awai die buat macam tu?
tidakkah anda semua berpendapat seperti noriko? (ok poyo)
tak tau la mammot ni 1company dengan akak tu ke tak.
bile akak tu blah,
kami pun hape lagi.
buat muke sentap kat mammot tersebut
dan blahh ke telaga biru..
maka mammot tersebut pun tercengang cengang lah 
seperti moto honda EX5 yang kehabisan minyak 
di tengah tengah lautan segi tiga bermuda..(merapu)
lalala...
lepas tu nak pegi telaga biru lagi,
nyorok nyorok tak nak jumpe akak sentap tu suda..

Comments

WMN said…
aku suke entri nie!siyes!madah helah ko mengalahkan fedhtri yahya!hahahah..memang ade ciri2 aina...heheh