Monday, September 5, 2011

PILIH.

assalamualaikum..
memandangkan bajet sara hidup da kucar kacir,
kene la pilih.
1.nak repair fon kah?
sebab fon tu mak yang bagi.
sayang kalau tak repair.
ade sape sape tau tak
berape kos 
nak repair screen nokia 5800 eh?
emm..
2.nak tukar lens spek kah?
sebab power spek da bertambah lah pulak kan.
ceyt. 
pakai transition makin bertambah pulak power spek aku.
kuajaq.
aku pakai lens ja sekarang.
3.nak beli besikal kah?
memandangkan aku selalu bosan duk kat k2 neh.
hade la cite cite nak belik besikal.
meronta ronta.
nak angkat moto mak aku tak bagi. 
almaklumla anak perempuannye yang sorang neh
ligat tak tentu.
4.nak beli sneakers kah?
walaupun kasut da banyak tapi sneakers aku 
tetap tak memuaskan hati.
setiap kali nak beli yang smart jek,
tak dek saiz.
last pair.
takdek sale.
mahal.
promoter die kerek.
sigh. 
5.nak beli dress cotton kah?
sebab teringin nak pakai kalau g jalan jalan.
bukan nak bajet ayu.
tapi aku memang ayu ape? (poyo poyo poyo)
da penat carik.
memang jumpe banyak kali.
tapi nak carik yang lengan panjang
berjambang lah pulak.
tak larat.
berputus asa.
mintak tolong kat mak ja lah.
nanti mak yang beli.
maksudnye mak yang bayor.
(anak yang jahat dush dush)

*kalau korang berada dalam dilema macam aku, buatlah pilihan yang tepat. jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri.


0 LoVe LeTTeR: