4 YOU MALAYSIAN.


Assalamualaikum..
first,
aku admit terlebih dulu la kan
bahawasanya
aku ni buta politik.
Tapi bila tengok berita tadi,
Macam kecewa pulak .
Klaka pun ade jugak.
Isu politik memang tak kan ade penghujung.
Aku bukan seorang yang criticism.
Tapi still ade pendapat sendiri  pasal isu politik.
Kite semua rakyat Malaysia.
Ade hak masing masing.
Kalau semua bersatu,
Mesti dapat lahirkan idea2 yang georgeous.
Kite ade banyak kepala ma.
Pehtu kena ade give and take la.
Fikir rasionalnya sesuatu  idea tu.
Jangan main tolak ja idea orang mentah mentah.
Then attitude janganla jual ikan sangat.
Sepakat membawa berkat.
Macam mana negara nak maju
Kalau rakyat tak sepakat memilih pemimpin.
Macam mane nak bina bangunan
Kalau kontraktor bergaduh sesama sendiri.
Latest,
pasal  AUKU.
Kene tengok buruk baik die,
Kene tau kenapa isu ni diketengahkan.
And  kene tengok kesan die.
Its true la we never know until we try kan.
*sigh.
Aku tak sokong and tak bangkang.
*ofcross la amik jalan selamat.
*tak pasal pasal kene banned pulak blog aku kang.
Semua orang ade pendapat masing masing.
Tak kan same kan.
Itu la fungsi manusia dikurniakan akal.
Bezakan perkara yang baik and buruk.
Fikir setiap tindakan.
Mendatangkan kebaikan atau keburukan.
Semakin teguh atau semakin roboh.
Sekian.

Comments