SQUARE ROOT.

Kisahnya begini.
beberapa tahun yang lalu
cinta datang.
Macam mana cinta datang?
Cinta melalui macam macam jenis jalan.
Jalan berduri
Jalan berlopak lopak
Jalan hutan hujan tropika
Etc.
Nak jumpe jalan straight?
Payah benor ghasenye.
Cinta tak mampu nak datang naik heli atau jet pejuang.
Sebab cinta bukanlah perdana menteri atau navy kan.
Kadang kadang cinta jatuh sakit.
Takda sapa dapat tolong.
Cinta hasilkan penawar sendiri untuk dijadikan ubat bila dia jatuh sakit.
Pernah sekali,
 cinta bahagia sangat.
Sebab dia berjaya selesaikan satu masalah matematik.
Satu tambah Satu
Sama dengan dua.
Tapi ada kawan cinta yang lain selesaikan masalah matematik yang sama
Dengan mendapat jawapan akhir sama dengan tiga.
Cinta garu kepala.
cinta malas nak fikir kenapa die dapat jawapan berbeza.
Hari yang seterusnya
Cinta dapat soalan yang lain pulak.
Square root of negatif dua tambah Satu
 sama dengan berapa?
Cinta koma tiga bulan lepas dapat soalan tu.
Takda sapa dapat tolong cinta lagi.
Sebab takda sapa tau cinta kat mana.
Bila sedar daripada koma,
Cinta tak nak belajar matematik dah.
Cinta pun pergi membawa diri~


Comments

shafizah said…
hahah kau kenapa??
NoRiKoSteSrY said…
ngahahahahahahahaha saje bengong bengong.