Thursday, February 16, 2012

TAK LAYAK.

Saya mintak maaf hati.
Tak dapat nak ikut cakap awak.
Saya terpaksa.
Saya pun tak nak macam ni.
Saya sedar.
Saya tak layak.
Kawan hati terlalu baik.
Saya jahat la awak tau tak.
Tolong lah amik tau.
Saya tak larat da nak cakap kat awak
Yang saya ni jahat.
Awak tak percaya.
Saya bukan saya yang dulu.
Bukan saya yang tersenyum manis
Jalan dengan polite
Pakai tudung berjahit kat tengah
Pakai kain pink setiap hari rabu
Bagi salam kat cikgu
Masuk kelas awak dengan muka toya
Pergi kat meja awak
Bahan bahan awak.
Saya bukan macam tu lagi da.
Tapi awak tetap tak percaya saya jahat.
Awak baik sangat...
Dan comel.
Jangan nak buat saya cair sangatlah!
Awak tak tau saya macam mane sekarang.
Saya kata saya jahat
Awak tak mau dengar.
Saya kata saya gelap
Awak kate tak kisah.
Yelah tu awak.
Awak tak tengok lagi bole la cakap.
One by one tengok.
Terkedu sejuta bahasa awak nanti.
Jadi saya pun tak larat da la nak mengharap
Yang kekal itu terlalu jauh awak.
Saya tak nak sambut harapan yang awak bagi
Sebab saya macam da nampak keadaan jalan di hujung sana.
Tak larat nak tengok lagi.
Biarlah segalanya berjalan seperti sediakala
Biarlah matahari tetap bersinar setiap pagi
Dan bulan melimpahkan cahayanya pada waktu malam
Tanpa ada gangguan.
Macam awak
Yang selalu ganggu saya
Pada masa yang sangat sesuai.
Saya suka sangat awak tau. 
Lalala~
Terima kasih awak.
Tapi saya tak layak untuk awak.
Saya tahu itu.
Tapi kalau awak jodoh saya,
Saya terima.
*cakap tamil lah aku ni. Kejap tak nak kejap nak. Pirah.

0 LoVe LeTTeR: