PENDOSA.

Terima seadanya..
Hidup ini mempunyai  harga yang tersendiri..
Sama ada ujian atau memang kita ditemukan..
Semua itu rahsia Allah.
Janji Allah itu confirm.
Confirm ada.
Masanya sahaja.
Sabar itu Islam..
Hidup ini mengikut kataNYA sahaja...
Tak perlu protes atau apa.
Sebab semua yang berlaku....
Pasti.
Pasti ada hikmahnya.
Tidak boleh tidak.
Whatever came up and down.
Whatever came by and hye.
Whatever it takes and gives.
Whatever  you do and undo.
All that.
All that.
All... that...
Not given to you for free.
The value..
You will never know any of it.
Aku pendosa.
Kembalilah bersujud di bawah langit kesedaran..
Layakkah aku.
Layakkah...
Sekeping hati tiada daya..
Aku pendosa.
Bersyukurlah dengan nikmat Tuhan..
Sebentar.
Dunia sekadar persinggahan..
Muhasabah.
untuk apa hidup ini..
Tanya pada hati.
Temukanlah jawapan Ya Khaliq...
Ridhallahu ridhalwaalidaini...
insyaAllah..
aku bukan baik.
aku bukan bidadari.
aku pendosa.
aku sekadar hamba.
khalifah.
yang menumpang bumi Tuhan,
mengharap secebis kasih Ilahi...




Comments