Pro & Con

assalamualaikum.
praktikal.
latihan industri.
macam macam aku dapat.
knowledge is the main goals.
whats important is ur commitment n responsibility.

semalam berbual panjang.
just realize how naive we are.
malaysian.
its a fact la yang malaysia sedang membangun untuk menjadi negara maju.
the ques is, MAJUKAH? dherrr~
*ohhh poyonya bajet bajet nak pro n contra.
ok siryes.
kenapa banyak sangat konflik untuk menjadi sebuah negara maju.
nanti bile dah maju,
nak kene maintain ekonomi pulak.
point aku sekarang ni,
layak ke malaysia,
dan kita,
rakyatnya,
untuk mencapai kemajuan yang diimpikan tu.
bukanlah nak perlekehkan malaysia dan rakyatnya.
yelah.
baik n buruk, negara sendiri.
bukanlah nak bandingkan dengan negara lain.
tapi lebih kurang macam nak bandingkanlah jugak.
aku suka tengok negara jepun.
die maju.
produk gempak nak mampus.
tapi masalah dalaman negara dia kita tak tau.
plus minus, aku akan cakap,
dia buat hal dia ja..
tak kacau orang.
takda la masuk berita dia duk serang menyerang negara lain
berebut kawasan ke minyak ke hape ke kan.
dan JAPANESE...
adalah sangat sangat amazing bagi aku.
even diorang ada yakuza or whatsoever.
setakat yang aku dengar (sebab tak penah pegi jepun tengok depan depan),
attitude diorang la yang amazing bagi aku.
bila nak naik bas ke bullet train ke, beratur.
*ohh teringin nak naik bullet train yang superrrbbb laju.
kira diorang memang akan beratur walau kat mana pun lah.
nak beli makanan ke hape ke.
then sampah,
since aku tengok gambar member aku yang study kat jepun.
takda pulak sampah yang tersnap sekali dalam gambar diorang.
mungkin korang akan cakap, 'takkan nak amik gambar sampah kot'
ahhh banyak pulak aku membebel.
aku terus ke kesimpulan ja lah.
macam mana negara nak maju kalau rakyatnya tak alert pun tentang nak maju.
macam mana negara nak maju kalau rakyatnya tak unite.
macam mana negara nak maju kalau rakyatnya sendiri
takda kesedaran nak majukan diri sendiri.
as long as sifat pentingkan diri tu kuat sangat dalam diri rakyat malaysia,
sampai bila bila lah kita di takuk yang yang sama.
bukanlah nak kata tak boleh ada selfish tu,
manusia kan.. biasalah.
takda yang perfect.
tapi kot ye pun nak jual ikan,
biarlah bertempat kannnn.

sekian.

Comments