Update Software, Software Lipat.

tajuk bukan main panjang. 
ok lets begin with the (not too) long story.
Semalam berjimba jimba
Amik gambar banyak banyak bagai
Tapi hari ni bila semua gambar gambar tu takda
Redha je la.
Mungkin ada hikmahnya.
Sabor ja la.
Gambar dengan guava pun takdaaaa.
Rasa nak mencarut.
Cerita bermula pada malam tadi
Apabila aku membuat cubaan meng'update' xperia ion
Yang tak berapa nak canggih sangat ni.
(belum cukup canggih sebab tak bole celup dalam air pun)
Pop-up new update kat phone tu dah lama dah keluar
Aku ja yang sengaja abaikan
Malas sebab dia kena ada pc companion.
Maksudnya kena bukak lappy.
Tu yang menambahkan kemalasan.
If bole terus update kat phone tu ja aku tak kisah.
Bila bila bole buat kan.
Then malam tadi tiba tiba rasa nak try la update new version tu
Sebab pop-up dia tu tak mau hilang.
Rimas pulak aku.
Maka aku pun merajinkan diri keluarkan lappy.
Pegi laaa update kat web xperia.
Follow lah step dia bagi.
dan bila klik 'finish' tu
phone aku pun mematikan dirinya.
Then aku biar die off beberapa minit
Pehtu aku on balik.
Tak banyak beza sangat pun new version ni.
tak bole nak screenshott video call jugak.
same jaaaa.
Tapi satu benda aku perasan 
bila aku nak tido
Haruslahhh tengok ‘album’ dulu kannn.
Baru bole mimpi indah.
Tengok tengok ‘album’ aku kosong.
‘no picture in your internal memory’
Aku pun ‘demmmmm it!’
Tarik selimut.
Takda mimpi indah indah dah malam tadi.

Comments